torsdag 17 mars 2011

Tålamod!!

Igår blev det ingen tid över att blogga,sånt händer ibland!
Spenderade gårdagen i Chania med en vännina.Lite fönster shopping,gott fika på Den Röda Cykeln och framför allt massor av prat.Vad skulle jag göra utan mina vänner??Tankar energi och nya ideer,vänder och vrider på livets små-stora saker,så blir lite lättare att leva.
Under tiden vi satt och fikade vet jag inte hur många gatuförsäljare det kom.En sålde skurmoppar,hembrända dvd,tingel o.tangel mm.mm.till slut skrattde vi åt hela alltet.Så det har blivit!
Berättade för sonen att JAG ska åka till Sverige SJÄLV snart.Han bara tittade på mej och sa
-Men mamma huset kommer att ramla ihop.Och VEM ska ta ut hunden?
Förklarade att pappa och Philip får hjälpas åt och göra lite varje dag så blir det nog bra och hunden måste faktiskt gå ut och få mat-vatten trots att jag inte är här.Han tittade mycket skeptiskt på mej.Men jag SKA ÅKA.
Avslutade kvällen på BIO med 9 glada tjejor.Vi såg Min låtsas fru med Andam Sandler och Jennifer Aniston,en kommedi.På den största biografen har de Ladies nigth varje onsdag man får gå två till priset av en så igår passade vi på.Första gången som jag var på vuxen bio sedan jag var gravid,13 år!!!Himmel jag käkade popcorn som jag aldrig sett det förut.Vist filmen var förutsägbar men den var kul, iallafall skrattade JAG.
Idag har molnen hängt över oss och det har små regnat lite.Jag har varit på Philips skola för att hämta hans betyg.Alla föräldrar hämtar betygen och så får man en pratstund med läraren.Det tar en massa tid,men är bra för man får reda på hur ens barn är i skolan.Det var både ris och ros och Philip var med så han vet vad som gäller.Inget som inte går att fixa till.
Var en sväng till Lidl och vad hittar jag där.Jo,tulpaner,choklad bollar och jordgubbar!Tulpanerna står på soffbordet,jorgubbarna åt Philip gladeligen och choklad bollarna ligger delvis i min mage och resten är gömda(inte glömda).
Jannis har precis berättat att de första turisterna kommer från Danmark den 31 mars till Kato Daratso.Det är snart!Vi måste sätta igång nu och städa och göra riktigt fint.Skönt att det sätter lite fart!Vi behöver få in lite positiv energi i det här landet,inte bara prat om nedskärningar och dåliga tider.

Grattis till Irland idag på St:Patrics day!Fotot på tulpanerna blev lite suddigt,för mörkt.Jag vill ha en laptop,ny kamera,en scanner,ny symaskin och en massa annat smått och gott.Drömma kan man alltid!

1 kommentar:

  1. härligt med egensemester säger jag av egen erfarenhet! Och nyttigt för resten av familjen.

    SvaraRadera