måndag 28 mars 2011

Solig måndag!

Måndag idag och sommar tid!Tänk det har varit sååå varmt och skönt idag och förra måndagen regnade det så inte ens katten ville gå ut.Härligt med vår!
Vi har fortsatt vår mission att ställa iordning Marco Polo.Diskmaskinen har gått för fullt,vilken himla piffig uppfining.Tänk om vi skulle stå och diska allt för hand.Nu är det bara besticken kvar.Jag har kört allt i diskmaskinen till och med ljuslyktorna.De blev så rena och fina!All läsk och öl kom så nu är kylskåpen laddade.Lite svårt att komma ihåg hur vi brukar ha det men är det fel får Ellie rätta till det när hon kommer.
Jannis har ringt till grossister och fixat med sina kryddor.
Skynda er på snart kommer turisterna!En gata i mitt inne i Chania.

Färska grönsaker!

Gott bröd i Chania!
Tog en ledig dag igår från Marco Polo och blogg.Jag rev och slet och sågade i min så kallade trädgård.Nu har jag bara en liten plätt kvar att klippa gräset på och så är det klart.Självklart växer gräset så jag måste klippa det igen men inte innan jag åker till sverige.Känns otroligt att få åka själv!

2 kommentarer:

  1. Kjempefin blogg Christina:) Når reiser du til Sverige?
    Kram fra Irene

    SvaraRadera
  2. Hej !
    Vad roligt att du har börjat att blogga. Din sida kommer jag med glädje att följa. Hoppas vi ses när jag kommer ner i april och maj.
    Ha en bra dag

    Gunilla

    SvaraRadera