onsdag 30 mars 2011

Plocka och plantera!

Nu så börjar det arta sej!Äntligen så ser jag ett slut på allt skurande och fixande.Visst det är mycket kvar att plocka med men det är något vi gör varje dag,ställer undan disk och varor som kommer.
Jag var och köpte LITE nya blommor på''Trädgården''.De är så trevliga och hjälpsamma på ''Trädgården'',bra försäljare med andra ord.Det var himla svårt att välja men jag köpte lite smått och en liten lagerblads buske.Tänkte vi ska ha lite färska kryddor och örter på Marco Polo,kan vara lite kul för gästerna att se och lukta på.
Det tog sin lilla tid att plantera.Varför blir det alltid så rörigt när jag gör något??
Jannis började förbereda maten tillsammans med Manolis.Det luktade sååå gott.Jag prov smakade lite,lite Dolmades och Squashbollar.Det var GOTT!
Hoppas att min dator fungerar i morgon den verkar lite ringrostig.Hoppas att den håller en eller två dagar till!
Det här är bara en liten del av alla blommor och växter på ''Trädgården''

Håll tummarna!

1 kommentar:

  1. Carin Hedebrant31 mars 2011 kl. 03:45

    Hoppas er första dag denna säsong blev en lyckad dag! Kul idé med örterna, det är alltid spännande. Jag kommer ihåg när jag vandrade Samariaravinen för några år sedan och jag plötsligt stod mitt i en "timjanskog", helt fantastisk doft. Vi ses snart! Kram Kram Carin

    SvaraRadera