tisdag 29 mars 2011

Det är snart klart!

Hej å hå!
Nu börjar det allt likna något på Marco Polo.Idag har vi skurat bord och stolar,putsat fönster och lampor,spolat av och borstat golvet.Jag har svängt runt med blommkrukorna och slängt lite gamla blommor.Det betyder att jag har några tomma blommkrukor och då MÅSTE jag åka och köpa lite nytt.Det är nog det bland det roligaste jag vet att åka till handelsträdgården.Åh,åh det finns så mycket att välja på och det blir så fint när de nya blommorna kommer på plats.
Hittade ett fågelbo i en av våra benjaminfikusar med en ruvande mamma (eller pappa).Jag stod ca. 40 cm ifrån och mamman tittade bara på mej med ett öga som sa-Du skulle bara våga röra mitt bo!
Undrar just om det inte var en koltrast.Den var svart med gul näbb,fåglar har aldrig varit min starka sida.
Nu kom jag på jag fick en fågelbok av min farfar Filip när jag var liten.Tänk om jag skulle passa på att ta med den från sverige.Kanske kan bli en ny hobby,fågelskådning.
Klippte gräsmattan på kvällskvisten,Jackson tyckte gräsklipparen var kul.Det förvånade mej för han är en riktig fegpropp.Lite läskigt var det att klippa gräset och ha en hund som far runt benen samtidigt.Men Jackson har alla benen och svansen kvar och jag överlevde.
Påskliljorna är från min rabbat.De är mini-mini men söta.





1 kommentar: