måndag 14 mars 2011

Nåldynor!

Idag försökte jag åka till den grekiska försäkringskassan för att fixa intyg om att jag har rätt till sjukvård resten av året.Men kl:9 på morgonen var alla tur nr.slut och det var så mycket människor som stod och väntade att det var lönlöst att stanna kvar.Nya tag i morgon.Jannis får åka tidigt och ställa sig i kö för kölapp så kommer jag när Philip åker till skolan,team work.Eftersom jag inte fick något uträttat med de grekiska myndigheterna idag prövade jag lyckan i sverige.Hå,hå,ja,ja 1,5 timmar i telefon köer först pensionsverket och sedan skatteverket.Det är lite struligt i sverige också måste jag säga.Men efter lite brev växling fram och tillbaka ska problemet lösa sig hoppas jag.
Promenad med hunden i solskenet.Det har anlagts så många nya vägar-gator i vårt område.Helt plötsligt ser man hus som man inte viste fanns.Vist det är för och nackdelar med allt,för många har fått en ny väg precis utanför fönstren och tomten kapad.Samtidigt behövs det nya och framför allt bättre,säkrare gator.
Jag har tillverkat 2 nåldynor i dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar