onsdag 23 mars 2011

Diska,torka,plocka!

Äntligen blev det av idag!Vi började städa på Marco Polo.Donna kom,Manos,Jannis och jag,vi har mest torkat och diskat bort allt damm.Vi var lite smarta i höstas när vi stängde och stor skurade och det har vi igen nu.Det är mycket plock hit och dit,några saker behöver lagas lite.Vi fortsätter i morgon.Jag gillar när det är rent,bort med allt som man inte behöver.Får smyga ut vissa saker för min man är lite tvärtom.
Vi fick besök av tre guider från danska Bravo Tours,gulligt av dem att titta förbi.
Jaha,så har arbetslivet äntligen börjat och jag får sluta att gå och dra benen efter mej.
Farit runt här hemma på eftermiddagen,men det är så det ska vara.Har till och med lagat mat tills imorgon så vi slipper äta snabbmat eller färdigköpt.
Ringde till SEB idag,snacka om service.De har öppet 24 timmar per dygn och man kan prata lugnt och sansat med dem.Kan vi inte skicka Grekiska bankerna på utbildning i Sverige.Tänk om de skulle kunna ta och lära sej andvända datorerna här,så mycket smidigare det skulle bli för alla.Inte frågade SEB efter mina föräldras namn heller utan jag är en helt egen person i Sverige,med mitt person nummer och namn.

Vet inte vad som tagit åt mej men i morse bakade jag muffins igen,citron den här gången.Mumsiga,blev de iallafall!
Jannis med 3 glada guider från Bravo Tours
Mina muffins sedda lite ovan ifrån.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar