tisdag 15 mars 2011

Äntligen!

Två minuter i 8 i morse stod jag utanför IKA(grekiska försäkringskassan) tillsammans med många andra.De öppnade kl:8 prick och jag fick kö nr:164!!!!Jag hann ta en fika gå till Kina affären och shopa lite och ändå blev det massor med tid över.Mycket smart att ha en Kina affär så nära IKA,det finns 2 till inte allt för långt bort.Hur som helst när min tur kom passade jag på att be om ett intyg ifall något händer när jag åker till Sverige.Vad händer?Jo,kopia på passet(undrar hur många de har)ny blanket och så upp till 3.e våningen för en underskrift och bli införd i en stor bok.Tillbaka till lucka 1 och lämna alla papper och sedan kommer intyget på posten från Athen.Herre gud,kan de aldrig lära sig använda datorerna mellan de olika avdelningarna.Och varför måste alla myndighetspersoner ifrågasätta min pappas namn??Han hette HANS inge konstigt med det.Skärp er,jag är trött och blir lite sårad alla kan inte heta Dimitris och Jannis i hela välden.Allt som allt tog det 4,5 timmar,väl andvända måste jag säga!
På efter middagen hoppade jag över ogräshäcken in till grannen och fick håret färgat(min färg),klippt,tvättat och fönat för 8 euro.Slå det om ni kan!
På kvällskvisten har jag sytt 4 nya kuddöverdrag.Bild kommer i morgon.
-Vad duktig du är på att sy såna där.Jag tror du kan sälja dom om du vill.Sagt av sonen.
Måste ta mej en rejäl runda med hunden i kväll,åt för mycket linser till lunch.

1 kommentar:

  1. Kristina, vad kul och läsa din blogg!! Det värsta är ju bara att man längtar ner ännu mer. Jag "kikar" in då och då. Ha de gott.

    SvaraRadera