torsdag 28 april 2011

Regn och krock!

Philip och hans kompisar fick den srålande iden att de ville åka till stranden idag.Snäll som jag är körde jag dit dem.Hann bara gå in på Marco Polo så började det regna efter en stund vräkte det ner och så började det åska.Inte så kul att sitta på en strand när det öser ner och åskar.Pojkarna var mer än våta när jag hämtade dem.Ibland är det bra att ha en restaurang för man har alltid mat till hungriga barn.Philip gillar att fixa och trixa i köket till sina kompisar så idag blev det en god sallad och pappa Jannis stog för huvudrätten.

Blöta och hungriga och glada!
 Sa jag att det regnat idag?Jag tror himlen öppnade sej,.Det var som en flod ute på gatan.Vi hann få två bord med gäster innan regnet började och sedan fick de sitta och vänta på att det skulle sluta regna för de kunde inte gå hem.Så det blir,turisterna kommer hit för solen och det bara öser ner.

Jannis har krockat med vår Fiat idag.Tur att ingen blev skadad för det har kunnat gå riktigt illa.Min man fick köra in i en betong stolpe för helt plötsligt kom en bil utfarande.Jannis hade 4 barn i bilen,jag vill inte ens tänka tanken.Är bara så glad att vi lärt Philip att ALLTID ha säkerhetsbältet på och nu förstod han varför.


Snacka om regn!

1 kommentar:

  1. Ni hade tur att ingen av er blev skadade! Otroligt hur folk kör!
    Vilket regn?! Var inne i stan och blev blöt upp till knäna...
    Vi ses.

    SvaraRadera