tisdag 12 april 2011

Nu är jag här igen!

Jaha,så har det blivit tisdag helt plötsligt!
Tiden går fort må jag säga.Kom hem i lördags kväll efter en vecka i sverige.Känner mej alltid lite ''låg''när jag kommer tillbaka från sverige.Kanske är det så att jag BARA ser det bra med sverige och det som är mindre bra i greklad.Hur som helst är jag tillbaka hos mina män och det känns skönt.
Det rullar så sakteliga på på Marco Polo.Jag är där en liten stund och gör iordning borden och plockar.Idag fick jag säsongens första drickspengar.Kul,ska försöka spara dricksen i år och köpa eller göra något roligt.
Man kan se att det är lite mer turister nu och det kommer fler i veckan.
Det är så fint här på Kreta nu,massor med blommor och grönt.Fortfarande inte jätte varmt,skönt helt enkelt.
Jag har varit sååå duktig idag och tvättat fönster.Upp och ner på stegen och fram och tillbaka med vattenslangen.Fattar inte varför det ska ta sån tid att tvätta några fjuttiga fönster.Men jag är expert på att dra ut på saker måste flytta blommkrukor,stolar och rycka lite ogräs.....

Jackson,hunden,fick sig en välbehövlig dusch nu på kvällskvisten.Han är riktigt snäll och står ganska still i badkaret och sedan får jag torka honom med fönen.Men sedan är det full rulle på honom,han river i sängarna,i soffan och springer som en tok fram o.tillbaka i huset.Gör alla hundar så??

Blåklocka i rondellen utanför Katrineholm.Snyggt?Nä,det tycker inte jag.
De här vallmo blommorna plockade jag på grannens tomt.Säg ingenting!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar