fredag 15 april 2011

Goda dofter!

Idag har jag serverat kalamares(fritterad bläckfisk)för första gången den här säsongen.Åh,det är något som jag tycker om att äta.Och när Jannis fritterar kalamares blir jag alltid så sugen för det luktar jätte gott.Men jag har en snäll make så han brukar göra lite extra så jag får något att knapra på.Vi fick mycket varor idag till Marco Polo så nu är föråden fulla inför helgen.Alla är så välkomna!

Gick en promenad med Jackson på eftermiddagen.Herre Gud,vad det luktar gott ute!Apelsin och citronträden blommar för fullt.


Titta de har frukt och blommar på en och samma gång!

Det här är Despoles på grekiska,engelska namnet är Loquat eller Kinesiska plommon.De börjar vara mogna nu,man drar av ett tunt skal och de har 4-5 mjuka kärnor.Goda tycker jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar