torsdag 14 april 2011

Efter regn kommer solsken!

Hur kommer det sej att när jag tvättat fönster kommer det ALLTID regn?!
Naturligtvis regnade det lite,lite idag.Inte mycket att göra åt,men det slår liksom aldrig fel med min fönstertvätt och vädret.Det är väl någon där uppe som sitter och små retar mej.Hoppas den har kul!
Var inne i Chania en liten stund.Mycket påsk pynt i affärerna naturligtvis,men jag låtsades inte se,klarade mej från att köpa en endaste liten pryl.
Var ute och plockade lite blommor på eftermiddagen.Naturligtvis kommer en granne och frågar vad jag gör!?Var inte det uppenbart,rumpan i vädret och händerna fulla med blommor!
Philip sitter just nu på grannens tomt i ett tält.Han har fått för sej att han ska sova där i natt med sin bästa kompis.Så Philip travade iväg med filt,täcke,kuddar och väckarklocka.Det hör till saken att det är små kyligt på nätterna och han har ingen madrass dessutom är det skoldag i morgon.Och det är två mammor som sagt och säger NEJ.Jag orar mej inte för någon är lite mörkrädd.
Jannis lagar mat på Marco Polo.Vi har lite gäster på kvällarna,förmiddagarna är lugna.Vi får se vad som händer imorgon då det kommer nya turister till vårat område,Kato Stalos.
Jag känner mej så himmla ''taggad'' inför den här säsongen.Det får sätta fart nu för jag bara går och väntar!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar