söndag 1 maj 2011

Långbord och kattnamn!

Första Maj idag och nu är det VÅR!

Idag ska man enligt grekisk tradition åka ut i naturen och ha pic-nic,plocka blommor och göra en blomsterkrans som man sedan sätter på dörren.
Vist allt det här kan man göra om man INTE jobbar.Vi har spenderat dagen på Marco Polo.
Det blåste sydliga vindar  på förmiddagen.Inget vidare sandblandat och varmt så dukar och blommkrukor låg huller om buller när jag kom till restaurangen.Hade tänkte göra en krans med blommor och hänga den i entren.Men vi fick gäster så det blev ingen krans idag.Jätte kul när vi har jobb!En av Jannis systrar kom med sin familj så det var mycket prat och skratt.Grannen gick hem och hämtade sin bouzoki så vi fick levande musik också.Himla mysigt när det blir lite fart,musik och sång.Philip hjälpte till lite grand och så fick han träffa sina kusiner som han mer än gillar.

Musik och sång!
Långbord på Marco Polo!


Vi fick tillökning i familjen i onsdags.Jag skulle precis ta ut katten för att sticka iväg till Marco Polo.Katten låg i en säng och när jag skulle ta tag i henne fick jag syn på blod.Blä...vad har hänt och 17 katten har fött-föder.Snacka om kortslutning!Jag hade bara gått och väntat på att hon skulle få ungar men inte just då.Lådan stod iordning gjord utanför.Men katten vill ju föda sina ungar inne.Lyckades få ner den nyfödda och mamman i lådan och så åkte jag.När jag kom hem var det tre kattungar.Mamman såg allt annat än pigg ut och inte ville hon äta heller.Nu mår hon bra och tar så väl hand om sina små.Konstigt vi har inget namn på Katten!Ska vi ha tre katter till utan namn undrar jag och ska vi verkligen behålla dem???

Finns det något sötare???De är 4dagar gammla,katten,katten och katten

Är det någon som har bra namn till katter??





1 kommentar:

  1. Jeg syntes gode gamle nordiske 'gude' navne passer fint..Freja, Thor, Gimle og den slags..
    KH Lisbeth

    SvaraRadera