fredag 20 maj 2011

Fredag eftermiddag!

Fredag eftermiddag och nu är det lugnt i huset!

Jag säger bara små barn små bekymmer,stora barn lite större bekymmer!
Mamma sa alltid det och det stämmer riktigt bra.Inte för att Philip är jobbig men nu börjas det testas på ett annat sätt.Det gäller att hänga med i svängarna och lyssna till vad som INTE sägs.Helt plötsligt tror Philip att han är sååå stor och kan allt.Ja,så länge solen är uppe,när det blir mörkt är han lite små feg.
Jag var inte världens bästa så jag vet vad som väntar på ett ungefär.Men tusingen kan de inte höra vad man säger första gångnen?
Här sitter Jackson och håller utkik på gatan!
I går kväll var jag på en"bädda sängen"fest,grekisk tradition.Man har en sådan fest någon dag innan man gifter sig.Alla kvinnor i släkten samlas hemma hos den blivande bruden och bäddar bröllops-sängen.Sängen ska bäddas 3(tre) gånger och så sjunger man en speciell sång och på slutet strör man pengar på sängen.Vi var riktigt många och inte bara tjejer.Jag hjälpte inte till med bäddandet för man ska vara ogift för att göra det.Ja,det är mycket hokuspokus i det här landet.Snacka om att de blivande svärmödrarna hade laddat med mat.Oj,oj det var pajer runda,avlånga,fyrkantiga och crepes och......sötsaker!Det är en kusin till Philip som gifter sej på söndag och då blir det fest igen.Måste ta lite kort på söndag igår gick det bara inte.
Här står mina amerikanska blåbär och blommar.Inte lika fint som hos Maria Montazami men nästan!
Idag fick vi nya bord och stolar till Marco Polo.Vet ni att de leverar dem NYMÅLADE,måste torka ett dygn innan vi använder dem.Fattar inte hur killen som kom med eländet fick upp allt på lastbilen och sedan av med allt hos oss om det var så nymålat.Konstiga människor det finns.Kunde inte grejerna stått och torkat i snickarboden.Jag fattar ingenting!Skit samma vi får fixa till det imorgon och jag måste verkligen hålla i mina blommor.Jannis har fått för sej att de står ivägen!!!!Jag säger bara karlar!
Här är en av de tre kattungarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar