söndag 29 maj 2011

Färsk gurka,Tzatziki och Moussaka!

Men oj,nu har det redan passerat en hel vecka!Vad har hänt den här veckan??
Vi har haft ovanligt dåligt väder regn,åska och jordskalv.Jag kan inte påminna mej att det regnat så här mycket i maj,men nu lär det bli grönt och fint.Det växer så det knakar i trädgården vid Marco Polo,tomater,gurka,paprika och vattenmelon.Så igår kväll plockade jag de första gurkorna.Jätte goda!

Gammal bild,men så här ser det ut på ett ungefär,fast mer uppväxt.
Idag har jag varit ledig från Marco Polo.Sonen har deltagit i en fotbollsturnering idag så vi var uppe med tuppen.16 skolor i Chania samlade sina 6 klassare på Arenafotbollsklubb.Det var en massa barn som spelade,faktiskt 2 tjej-lag också.Philips lag spelade 4 matcher och förlorade 2 så vi åkte hem innan slutspelet.Det var ingen glad pojke som klev ur bilen och lite ont i foten hade han också.
Efter en dusch och lite små prat blev livet lite lättare för sonen.
Tvättmaskinen har gått varm här hemma idag,måste passa på nu när solen skiner att komma ikapp.Med en fotbolls spelare i familjen blir det mycket tvätt.

Får jag presentera Tzatziki(svart och vit) och Moussaka.
Kattungarna har blivit riktigt stora nu och är ute och leker.Konstigt,hunden bryr sig inte ett smack om dem.Han kollar in var de är och så går han iväg.
Jag tittar INTE på de grekiska nyheterna längre.Det är för deprimerande med all information om greklands mer än dåliga ekonomi.Det känns nästan som om vi sitter på ett sjunkande skepp utan livbåtar.Så jag kör struts grejen-kör huvudet i sanden och låtsas att jag inte sett eller hört någonting.Kanske lite dumt att göra så!

Här kommer några rosor till alla svenska mammor på morsdag!

2 kommentarer:

  1. Vilka gulliga kattungar! Gillar skarpt namnen på dem också :)

    Ha det gott! Ina

    SvaraRadera