måndag 30 maj 2011

Fisk-kort!

Idag har jag shoppat LITE på "stora leksaksaffären"utanför Chania.Allt är sååå billigt där 1,99,2,99 euro och så kommer man till kassan 50euro,tack.Så idag tänkte jag till mer än en gång faktiskt.De har bra ljus och andra små saker där.Hittade ett koppel för 4,90 ett liknande betalade jag 16euro för inne i Chania.Nu får vi se om det här nya kopplet håller.Jo,jag hittade lite fina stenar att lägga runt mina nyplanterade stulna skott.
Blommskott ska man stjäla,då tar de sig.Det sa alltid min mormor och de här nya skotten är jag speciellt glad i.Lyckades sno dem av en väldigt nära och argsint granne.
Philip har varit på skolresa idag.Bussen-arna gick till Aqvariet på andra sidan Heraklion och efter det åkte de till någon slags park med hästar.Resan kostade 21euro med mat,inträde och allt betalt på parken.Trodde alla ja,när ungarna kom till parken fick de betala alla saker de ville leka med.Vad i hela....man slutar aldrig att förvåna sig över allt som är så o-organiserat i detta landet.
Philip har varit fotograf idag så jag lånar ett fisk-kort av honom.
Relativt lugnt på Marco Polo idag på förmiddagen.Men det finns alltid saker att pyssla med,damma,torka,plocka mm.mm.Jo,så hinner Jannis och jag sitta ner och prata,bara vi två.Det är viktigt det också,tyckerjag.
Eftermiddagen har jag tillbringat bakom gräsklipparen.Jösses,gräset var mer än långt snarare väldigt högt men nu är det kort och det luktar gott.Klippte lite i mina träd.Helt fel tid men jag kan inte hålla mej.Måste bara dit med saxen.
Vad roligt att det är andra Bloggare som hittat hit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar