onsdag 1 juni 2011

Lemonad i grön gräset!

Vilken sommar värme vi har haft idag!För säkerhets skull tog jag jeans på mej idag så jag inte skulle frysa och det har jag inte gjort.
Var ner till Chania en sväng på förmiddagen,ingen rolig syn.Det är så många affärer som har stängt och de som har öppet såg inte ut att vara fulla med folk precis.Vad är det som händer med Grekland??Skrämmande!

Jag har gjort Lemonad idag,lätt som en plätt och gott när det är varmt ute.
Det här behöver man,citroner lite mynta,råsocker och vatten.

Och så här ser det ut efter några timmar.Philip och gänget gillade det.
Pratade med ett trevligt svenskt par idag på Marco Polo om ditten och datten och livet i stort.Ganska lugnt idag,kanske var det för varmt.
En god lunch,Grekisk sallad och Tzatziki.
Hämtade Philips betyg på kvällskolan för engelska.Helt OK med tanke på att han inte lägger ner någon tid på läxläsning.I slutet av juni kör sommarskolan igång(engelska)3 ggn i veckan.Bra tycker jag så han får lite struktur på dagarna och kanske kan han få sitt intyg-diplom i höst och då är det slut på x-engelska.Det är inte klokt att ungarna ska gå på x-undervisning på sin fritid för att skolan är så jädrans dålig och lärarna inte kan,vill,har lust att lära ut.

Kattungarna är bara så himla söta nu!



Moussaka på soffan!





2 sekunder senare sover hon!


Tzatziki!



1 kommentar: