torsdag 23 juni 2011

Sent torsdag kväll!

Nu har det gått flera dagar sedan jag bloggade!
Tiden och orken räcker liksom inte till när jag jobbar två pass per dag.Och så tar värmen all min energi,jag svettas och stånkar och pustar.Himla tur att vi har luftkonditioneting i sovrummen så vi får sova ordentligt.
Philip gillar när det är kallt när han somnar och så ligger han inlindad som kåldolme i lakanet på morgonen.Han fryser med andra ord.

I söndags tog Philip och jag med oss äldsta barnbarnet till stranden.Jag höll på att få solsting!Flyttade runt så J skulle hamna i skuggan och själv satt jag så klart mitt i solgasset.Hur som helst fick jag mej sommarens första dopp i havet.Härligt!Philip plaskade runt som vanligt med sina kompisar.Lilla J doppade sej och så lekte vi sanden.
Mina sandiga fötter på en solsäng!

Färskpressad apelsin juice!

Dusch med hink på stranden.
Vi avslutade dagen med en brak-lunch på Marco Polo,tzatziki,auberginsallad,grekisk sallad,dolmades,grillat kött,potatis och som avslutning GLASS.Efter det var det bara att åka hem duscha och vila en stund.Mysig dag!
Härom dagen kom Lotta och Dafni och hälsade på.Jätte kul att träffa dem.Det är tre år sedan de flyttade hem till sverige efter några år här i Chania.Konstigt vad tiden går fort!

Här är lilla E.på vår lekhörna på Marco Polo!
Jag har problem med att svara på kommentarerna här på bloggen och kommentera på andras bloggar.Vad jag gör för fel vet jag inte.Hur som blir jag glad för en liten rad!
          
                                              GLAD MIDSOMMAR ÖNSKAR JAG ALLA!

1 kommentar:

  1. Hej Christina.
    Väldigt trevligt att läsa om ert liv och leverne på MP och i Chania.
    Har försökt att kommentera här tidigare utan bra resultat, men hoppas att det funkar nu. Provar med anonym.
    Lars

    SvaraRadera