fredag 24 juni 2011

Glad Midsommar och en trevlig St.Hans önskar jag alla!

Hej å hå!Nu är det Midsommar!
Grekerna firar INTE midsommar,men det har jag gjort.Lite grand i alla fall.Jag tog ledigt från Marco Polo,bara kvälls passet.Så jag åkte till Kalamaki och tog mej ett kvälls dopp.Skööönt och avsvalkande!
Vackert eller hur!
Efter min lilla simtur blev jag hungrig.Så vad är bäst på Midsommar?Jo,sill!Var får man sill på Kreta på Midsommar?Kaffe Stugan i Kato Stalos förstås!Jag säger bara JÄTTE GOTT!
Jag fick x-mycket sill och hoppade köttbullar och prinskorv!
Efter den här tallriken lyckades jag äta en stor bit jordgubbs tårta.Kristina och tjejerna på Kaffe Stugan hade pyntat så fint med blommor och midsommar stång.Vad händer?Jo,batteriet i min kamera tar slut.Typiskt!
Så här ser det ut när solen går ner från Kaffe Stugans balkong.
                                        Fortsatt trevlig helg till alla!

6 kommentarer:

  1. Seder och traditioner blir extra starka när man är utomlands vid tidpunkten.
    Glad Midsommar

    SvaraRadera
  2. Hej hopp! Det firas faktiskt midsommar i Grekland också, men är inte så jättevanligt:

    http://evaiaten.blogspot.com/2011/06/klidona-grekisk-midsommarafton.html

    Det såg verkligen gott ut!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Vet du Eva,jag fick faktiskt reda på det när det här var skrivet.Men,nu vet jag det till nästa år.Då har jag ngt.att skriva om o.ta kort på.Bra tycker jag!Tack för kommentaren!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Kul! Firas det i Chania också då kanske?

    SvaraRadera
  5. Hej Christina! Var håller du hus? Hoppas allt är bra med dig och de dina!

    SvaraRadera
  6. Vilka fina bilder! =) har du tagit dom?

    SvaraRadera