tisdag 17 maj 2011

Buss utflykt!

Oj,oj nu var det länge sedan jag bloggade.Tiden och inspirationen har liksom inte infunnit sej.Men nu ska det bli av.

I lördags var det slutspel med final för Philips fobollslag och de kom som nummer 1.Killarna är riktigt duktiga och är bra på att passa till varandra och de har en riktigt bra tränare.Philip och hans kompisar hade ordnat hejarklack och hemmagjorda konfetti.Kul!
Här kommer Arenas 99:or.Bravo!
Söndagen spenderade Philip och jag med att åka på buss utflykt med föräldraföreningen på Philips skola.
Vi startade kl:8.30 och första stoppet gjorde vi i Georgopolis.Sträcka på benen och frukost för de hungriga.Jag gillar Georgopolis.Det är litet och ligger precis vid havet.
Herr Pelikan!Vist är han fin.

Philip väntar på sin toast!

Färden fortsatte mot Rethymnon,där svängde vi av och åkte rakt upp i bergen ca:30 km.för att titta på en fantastisk vattendamm.Jag hade inte en aning om att den fanns!


Vist är det vackert!Potamon-Amari,tror jag att den heter.
Här står jag och är aldeles ruffsig.Det blåste lite.
Alla in i de 3 bussarna igen  och nu gick färden nerför mot en by som heter Apostoli.Alla barn var laddade för nu skulle det bli bada av i pool.Så när vi äntligen kom fram till vår mål som heter Panakron rusade ungarna ut för att hoppa i vattnet.Katastrof!Det fanns för 17 inget vatten i poolen.Ja,man kan faktiskt undra varför.Vi hade förbokat allt.Ja,ja barnen svidade om till badkläder och sprang iväg till en basketplan.Där hade de vattenkrig och jätte kul.Tills ägaren fick nog och helt sonika stängde av vattnet.Trevligt ställe må jag säga (ironi).Nu var alla hungriga och vi hade förbeställt mat.Jaha,vi väntar och väntar och väntar lite till.2servitörer på ca:100 personer och de kunde bara bära en tallrik i var hand.HJÄLP!Det tog sin lilla tid innan alla fått mat.Inge bra ställe alls,sura och dålig service.
Den här lilla Åsnan stod mitt i solskenet!
På hemvägen laddade vi med åksjuke piller.Riktigt bra,jag mådde bra hela vägen tillbaka till Rethymnon och då är det upp och ner på smala vägar.Kaffe och glass paus i Rethymnon på hemvägen.
Pojkar ska ALLTID fåna sej.Här sitter de och väntar på sina glassar.

Den klassiska bilden på fyren i Rethymnon!
Vi var tillbaka vid skolan i Xrisopigi vid 20 tiden.Det blev en heldag med Philip och hans "gäng".Vi hade det riktigt trevligt och alla barnen sköte sig finnemang.Jackson (hunden) blev aldeles till sej när vi öppnade dörren.Bra slut på en bra helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar