onsdag 12 oktober 2011

Tränat på gym!

Hej å hå!
 Nu har vi,Philip och jag varit och tränat våra muskler 2 gånger.Det är riktigt roligt.Jag gillar löpbandet bäst.Springer inte men går i rask takt.Konstig känsla när man kliver av bandet,lite vinglig-yr.Philip gillar inte att ta i,men han får göra lite som han vill.Bara han gör något!Det är vel inte det bästa gymet,lite halvdant med instruktioner.Men vad kan man begära för 85/år!Mina nya skor funkar bra.
Jag har INTE som mål att se ut som tjejen på affischen.Har för kort hår!
Philip svettig efter ett pass på gymet!

Nu har vi strejk här igen!Inget nytt precis.Det är arbetarna som gör bensin av olja(raffinaderi arbetare,heter det) som srejkar.De ska få sänkt lön.Den här krisen slår verkligen fel.Tänk om "de"kunde ta tag i den offentliga sektorn och kolla de som jobbar där.Vad gör de sitter de på dubbla anställninga=dubbel lön,är de på jobbet mm.mm.mm.
För att inte tala om alla svarta pengar som man betalar hit och dit.Fy tusingen,jag blir riktigt sur!



Vindruvorna såg jag på min kvällspromenad.Jag vågade INTE palla en endaste.De satt för högt upp!

Åh,vad det skulle vara roligt att ha en kamera med objektiv.Drömma kan man alltid.
Nu ska jag drömma ute iköket en stund,bland disk och kastruller.Trevlig kväll på er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar