måndag 17 oktober 2011

Stora och små kyrkor!

Nu har det regnat nästan i ett från i lördags eftermiddag.
Jag känner mej lite frusen faktiskt så här på kvällskvisten.Vet inte hur många grader det är ute eller inne.Det skulle vara skönt att sätta på värmen men vi har INTE gjort rent brännaren så det går inte i kväll.Förresten måste vi spara på oljan som allt annat.Har en kännsla av att det kommer att bli en kall vinter.
Är det inte lustigt,förut klagade jag på värmen och nu är det kallt.Äsch så kallt är det inte,lite "urrigt" bara.

Jag och mina stövlar i en vattenpöl!

Lördagen innehöll jobb och ett trevligt barnkallas.Lilla J fyller 6år på torsdag och lilla syrran har precis fyllt 2.Vet inte vad som hände med mej och min kamera på kallaset men alla,precis alla bilder blev suddiga.Typiskt!




Idag har jag varit hemma från Marco Polo.Jannis,tyckte inte det var någon ide att jag åkte dit p.g.a vädret,regn,regn och åter regn.
Så jag tog på mej mina fula stövlar och gick en runda med hunden.Riktigt skönt att klaffsa omkring när det regnar.Fick för mej att plåta kyrkorna stora som små som finns runt omkring här.

Det blev en hel del som ni kan se.De små är en hyllning till ett helgon och en anhörig.Man firar deras namnsdagar mycket ordentligt.Nu kan jag inte namnen på de små men stora kyrkan som är vår församlings kyrka heter Panteleimona.Ja,jag kan inget om det helgonet.Ska leta!Församlingen firar namnsdagen i juli med mässa och spektakel utanför på gatan.

Jag är inget bra på att lägga korten snyggt på min blogg.Hur 17 gör man??
De hoppar bara runt för mej!
Det får det vara så här för idag.Nu ska jag ut och spankulera med hunden.
Trevlig kväll!




Agia Irini1

Agios Panteleimona.Vårat hus ligger strax runt hörnet!


2 kommentarer:

  1. Verkligt fina små minneskapell hos er!
    Här sätter man minsann oxå på sig en ordentlig kofta inomhus om kvällarna nu. Är ju inte kallt precis, men man blir väl van att ha det lite varmare runt sig efter den grekiska sommaren...

    SvaraRadera
  2. Nej Eva det är inte kallt om man tittar på termometern.Men det är så förbaskat fuktigt och rått.Ja,vist är de fina "små kyrkorna".Det är en gammal farbror som har gjort och gör de flesta här i området.Han pysslar och donar.
    Kram!

    SvaraRadera