torsdag 6 oktober 2011

Dammiga vägar!

Tjolahopp säger jag idag!
Jösses,vi blev "bombade"med gäster till lunch idag på Marco Polo!Det har vi strejken att tacka för.Tydligen flygledar strejk i Aten idag,jag har inte hunnit kolla.En massa turister blev bussade till hotellet som liger bredvid Marco Polo och en hel del kom till oss för att stilla sin hunger.Jannis fick ringa in x-hjälp till mej.Jag höll på att bli riktigt snurrig ett tag men allt gick bra.Alla nöjda och glada utom en dam som satt och gjorde miner åt mej.Hon hade nog en riktigt dålig dag,värst för henne.Gissa om vi hade disk!?Det var bara att sätta på sej förklädet och dyka ner i baljan.Jag gillar att diska för det syns verkligen att jag gjort något.

 Nu ska jag visa lite bilder från min morgon runda med Jackson(hunden)!
Det här är en trottoar!
Kan man gå här? Svar,NEJ!

Den här gatan grävde kommunen upp i Maj 2011 och nu är det bara oktober.
Stackars dem som bor där och de som har affärer.

Det här är en ny lekpark!!Alla barn stora som små samlas här på kvällskvisten!


Den här bouganvillan växer hemma hos mej.

Ibland går jag och muttrar för mej själv och tycker att "allt"är så rörigt och stökigt.Men det  ÄR INTE så.Det finns det som är himmla vackert,bergen alla blommor........................
Nej nu ska jag ta och göra lite,lite nytta här hemma.Ha det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar