söndag 25 september 2011

En tur till Akrotiri halvön!

Idag tog jag ledigt från allt!
Jag och bästa Anette åkte ut på Akrotiri halvön,till Stavros.Där  en del av Zorba the Greek spelades in.


Vi drack lite juice och kikade runt lite.Jag hittade så fina kottar som jag lyckades få med mej hem.Är nämligen jätte rädd för ormar och kottarna låg bland sten och en massa barr.Inte tänkte jag på att ta stövlar med mej 30 gr.varmt ute och inget stövelväder precis.Nästa ggn.ska jag lassa bilen full med stövlar och en massa andra "bra att ha saker när man åker på utflyckt".
Havs salt!Gott,men jag tror att man ska göra rent det innan man använder det.
En liten väderkvarn i Stavros.

Vi såg något så konstigt.På ett fält fullt med olivträd låg det en massa vatten meloner utslängda.Varför har man gjort så?Vill man ha vatten meloner där nästa år?Ger melonerna ifrån sej näring när de ruttnar??Mysko!
Varför gör man så här??

Vi fortsatte vår färd till Agia Triada klostret.Där är det lugnt och tyst.

Man får inte ta kort på prästerna och inne i kyrkan.Det är riktigt vacker inne på kloster gården.

Nu ska jag ta"kväll".En riktigt bra vecka önskar jag er!

1 kommentar: