onsdag 21 september 2011

Det regnar!

Den här dagen började med rivstart!
Vaknade kl:7.50,Philip börjar skolan 8.15 och jag skulle hämta lilla J för att skjutsa honom till förskolan.På med kläder,borsta tänderna och vi hann gott och väl.
Ett andra besök hos tandläkaren  idag,3:e nerven utdragen.Aj,aj,aj!
Fin skylt han har,tandläkaren!

Snabbade mej på att göra iordning på Marco Polo.På med dukar och servett ställ.
-Jannis tror du att det blir regn idag?Frågade jag.
-Nej det blir inget regn idag.Fick jag till svar.Ha,ha,ha precis efter började det regna,så bort med dukar och servetter i en väldans fart.SKÖNT!Åh,så skönt med regn.Det blir lite renare i luften och förhoppningsvis svalare.

Jag har fått någon slags "knäpp".Pyssel-knäpp närmare bestämt.Jag fixar och donar och huset förfaller.Men nästa "knäpp"blir kanske en med skurborste och trasa.
Det här ska vår"lilla pirat"få till sitt rum.
Ha det så bra alla ni som kikar in här!

3 kommentarer:

  1. Va trevligt med ännu en blogg från Kreta!
    Hittade hit genom att du kommenterat hos "Eva i Aten", där jag också brukar kika in.
    Har en väldigt kärlek till just Kreta av alla öar i Grekland, varit på Kreta fyra gånger och fler gånger blir det säkert. 2gånger i Hersonissos (senast nu i maj), 1gång i Almirida och en gång i Amoudara.

    Hoppas du haft dig en fin dag!

    SvaraRadera
  2. Hej och hå ja, det tar aldrig slut! Och tid för pyssel måste man ju faktiskt få ha...tids nog blir det dags för skurborsten!

    SvaraRadera
  3. Caroline,,vad roligt att du hittat hit!
    Eva,nej det tar aldrig slut och skurborsten kommer nog fram vad det lider.
    Kram på er,Christina!

    SvaraRadera