fredag 16 september 2011

En fredag i september!

Tiden den går med storm steg!
Himmel halva september har redan farit i väg.Barnen har börjat skolan och dagarna är kortare redan!
Vart tog den här sommaren vägen??Jag som hade så STORA planer att göra ditten och datten och så försvann den i ett stort moln av VÄRME.
Jag ska inte klaga men jag klarar inte av Värmen längre.Jag blir handlingsförlamad,slutkörd,ursvettad mm.mm...och framför allt totalt osocial.När man har jobbar på restaurang måste man vara trevlig och prata med gästerna och det tycker jag ÄR ROLIGT men när jag kommer hem vill jag bara VARA.

Philip har börjat högstadiet!Ny skolan med skåp  för böckerna som ska låsas och mycket,mycket kompisar.
-Mamma,jag har ett great social life.Hur var det när du var liten?
Ja,inte hade jag lika mycket kompisar som Philip har för jag är uppvuxen på riktiga bond-landet i Sörmland.Men det var riktigt bra,lite långt bort bara från allt och alla.
Nu får vi se om barnen får några böcker i skolan eller om pengarna inte räcker till det.Himla bra land det här!
Fast jag tror inte Philip bryr sej så mycket om skolböckerna.Det är kompisarna som gäller.

Marco Polo,det går lite upp och lite ner.Vi har haft en hel del gäster som kommit tillbaka från föregående år.Det är så roligt att träffas igen,mycket prat och skratt.Tack för att ni kom!
Satt och tittade på kort i går och himmel vad det har växt på Marco Polo.
31 mars 2011
16 september 2011
Jag får nog ta fram min lilla såg och putsa till lite här och där.Ska nog bli något med växter i mitt nästa liv.
En av mina 3 lycktor på Marco Polo i höstskrud!
Jag bara ÄLSKAR HÖSTEN!Titta vilka fina växter jag hittade i grannens trädgård (jo,jag frågade först).Solljuset är mycket vackrare på hösten och det är mer stillsamt på något sätt.Jag gillar det hur som helst.
En trevlig helg önskar jag er!

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Kul att höra från Dig igen. Själv är jag på väg ner. Kommer om två veckor. Fika?
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej Christina.
    Kul att läsa om er igen. Hoppas att det går bra.

    SvaraRadera